Gelcoatkulör

Gelcoatkulör

Inläggav Irene Böhm » tor 10 okt 2013, 22:55

Hej!
Efterlyser färgkod för de 2 kulörer gelcoat vår båt har. Har försökt med Dehlers service och reservdelar utan resultat. Efter ett antal varv med mail hit och dit fick jag beskedet att vår båt (39a byggd år 2000) var för GAMMAL för att varvet skulle kunna ge besked :(
Vore tacksam om någon i detta forum kan hjälpa till. Båten är "vit", och jag vet att 39or av mycket senare årgång har samma färgsättning. Har försökt med sk standard färger och misslyckats rejält. Detta misslyckande beror inte på åldersförändringar.
Irene Böhm

Re: Gelcoatkulör

Inläggav Administratör » sön 13 okt 2013, 22:01

Irene, det kan nog bero på att Hanse inte har någon koll på mer än de båtar som är i produktion hos dom nu. :cry:
Kolla med några av dom firmorna som säljer reservdelar till Dehler (länkarna fick du i frågan om strömbrytaren).
Er Dehler 39JV är en kanonbåt och ett högkvalitetsbygge från Freineohl inte för gammal alls.. :D
Vi fick med två gelcoatburkar med nummer på när vi köpte Doris. En för däcket o en för skrovet.
Stefan K
Administratör
Site Admin

Inläggav Helmsman » mån 14 okt 2013, 21:28

Hej!
Har en bekant med en Dehler 36:a från 2001 som fick fatt i Gelcoatfärg och en hel del annat från www.marina-team.de och allt fanns hemma på lager. :D Lycka till!
Hälsningar
Gunnar
Gunnar Brynolf
D29 S-235
Helmsman

Inläggav Irene Böhm » tis 05 nov 2013, 22:11

Hej och tack båda två!
Har med hjälp av Dehlers representant här i Spanska medelhavet fått tag i "original", men inte fått den ännu. Om det skiter sig vill jag gärna återkomma. Dehlers egen organisation har jag redan jobbat mig igenom utan resultat. Vad jag fick reda på här var att Dehler blandar sin gelcoat själv, därför finns det ingen färgkod att hämta. Är det någon här som vet med i ämnet?
/Lira som nu i Medelhavet slira!
Irene Böhm

Återgå till Skrov och Däck